COMUNICAT DE NOU QUITXALLES

Estimats amics us comuniquem una trist notícia : els menjadors solidaris per als 70 adolescents becats per la Fundació Probitas i el Nou Quitxalles de la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat s’han hagut de tancar.

El motiu és:

El Departament d’Educació no ha impedit que haguéssim d’abonar una quota econòmica per cada mes que hem utilitzat la sala menjador de l’Institut Europa (RECORDEU: són instal·lacions públiques) durant el curs passat i que hauríem de tornar a pagar aquest curs si volem desenvolupar el menjador. Volem aclarir que la sol·licitud d’aquest càrrec únicament ens l’exigeix la direcció de l’Institut Europa, a l’Institut Bisbe Berenguer, des de la direcció han assumit tots els costos per a que es continuï realitzant aquesta labor solidaria.

Dit això,  i després d’esperar tot un any per a que es resolgués i no haguéssim d pagar una espècie de lloguer, ho hem hagut de fer. Cosa que al nostre entendre no es de justícia, ja que ho ens fem càrrec de totes les despeses, ens exposem a temes legals… i tot per ser solidaris.

Per aquesta injustícia hem hagut de decidir NO seguir endavant amb cap dels dos menjadors fins que algú del Departament d’Educació es digni a rectificar en la decisió i deixin de demanar-nos diners, després de tot el que ja posem i fem. Els menjadors dels instituts públics no els hauríem de fer entitats privades. Hauria de ser l’Estat qui protegís la salut nutricional dels infants de 12 a 16 anys en aquest país. Perquè és curiós que ho facin als instituts privats – concertats i no als públics.

Volem agrair als voluntaris que heu vingut a servir dinars, fregar plats, etc. i a les empreses i comerços que heu fet donatius per a assumir la part que no assolíem amb els donatius de la Fundació Probitas, que des de sempre ha treballat per el projecte amb tota l’ànima i cura. Gracies Fundació Probitas per tot!!

A més, volem demanar disculpes a les treballadores que es queden a l’atur gràcies a la falta de responsabilitat de les persones que eren les responsables de trobar una solució per a que no es tanquessin aquests menjadors QUE DES DE EL CURS 2015 ESTAN RECONEGUTS per altres administracions COM UN RECURS DE LA CARTERA DE SERVEIS SOCIALS DEL PAIS.

Moltes gràcies a totes i, en especial, als alumnes als que us demanem que, una vegada més, perdoneu als adults perquè no saben el que fan, i més ara en temps de pandèmia.

Una abraçada

¿Te ha gustado lo que contamos?
Comparte con tus amigos